Profilom
English

Milyen edzésformákkal találkozhatsz a Feeling Centerben - B O S U

Milyen edzésformákkal találkozhatsz a Feeling Centerben? -

B O S U

A BOSU fitnesz eszköz egy felfújható gumi félgömb, melyen állva, ülve, fekve, hasalva, térdelve egyensúlyozva kell végezni a speciális gyakorlatokat.

Honnan származik?

A BOSU egyensúly tréner az Egyesült Államokból származik. Neve, a „booth sides up” rövidítéséből ered, arra utalva, hogy mindkét oldala – a puha és rugalmas labda része, valamint a kemény úgynevezett platform része is – használható. Gyógytornászok, sportszakemberek fejlesztették ki, és eleinte a rehabilitációban alkalmazták.

Kinek ajánlott?

Mindenkinek, aki szereti az újdonságokat, kihívásokat, kortól és nemtől függetlenül.

Miért jó a BOSU-val edzeni?

A módszer hatékonysága a BOSU instabilitásának köszönhető, amely folyamatos koncentrációra és tudatos testmozgásra késztet a gyakorlatok közben. Amint ráállsz a BOSU-ra, a gerincet és a csípőt stabilizáló izmok intenzív munkába kezdenek.

Emellett:

fejleszti a testtudatot, a koordinációt
fejleszti az állóképességet
jó zsírégető
speciális mozgásanyagával oldja a stresszt
kíméli az ízületeket

Miben különbözik más zsírégető tréningtől?

Abban, hogy a BOSU-t használva több dimenzióban tudnak dolgozni az izmaid és ízületeid, valamint sokkal kisebb az ütközési erő, így jobban kíméled az ízületeidet. Játszva a zenével, a kisebb- nagyobb szökkenésekkel, és joggolásokkal, alacsony illetve magas intenzitású gyakorlatokkal, a BOSU edzés könnyen egy igen élvezetes és hatékony cardio edzéssé is válhat.

Előnyei:
- a step padhoz képest rugalmas ütközése révén ízületeinkre jótékony hatással van
- a labda kerek felén állva, térdelve, ülve, fekve, támaszkodva tudunk gyakorlatokat végrehajtani, tehát a Bosu egyszerre hordozza a fit ball és a step dobogó pozitív tulajdonságait
- teljes testet átmozgató edzésprogram végezhető vele
- javítja az egyensúlyt és a koordinációt
- sok izmot meg tudsz vele dolgoztatni
- hordozható eszköz
- kiváló erőfejlesztő, mert a has-és hátizmok a gyakorlatok végrehajtása közben állandóan feszített állapotban vannak.

A gyakorlatok száma végtelen, csak a fantázia szab határt. Aki kipróbálja, az biztosan rendszeres látogatója lesz a Bosu óráknak. Nemcsak hatékony, hanem szórakoztató edzésforma is a vendégek számára.

Hogyan eddz úgy, hogy biztosan ne sérüljenek meg az
izmaid, és a BOSU edzésed hatásos legyen?

Mindig melegítsd be az izmaidat. A húzódások elkerülése végett, a BOSU használata előtt érdemes általános, teljes testre kiterjedő, tetőtől-talpig bemelegítést és nyújtást végezni.

Figyelem: csak lassan és fokozatosan növeld az edzésmennyiséget mind a nehézség mind az ismétlések számát tekintve!